مجازی سازی دسکتاپ با Vmware horizon
نوشته شده توسط : ساحل

مجازی سازی دسکتاپ با VMware Horizon View
در این مقاله منظور داریم به شناسایی زیر ساخت مجازی سازی دسکتاپ ( Virtual Desktop Infrastructure ) شرکت VMware که نرم انگیزه ها Horizon View اسم دارد بپردازیم . در این جستار کوشش شده به معرفی ، اجزا و برخی اصطلاحات این نرم افزار پرداخته شود بعد با ما همراه باشید.

مجازی سازی دسکتاپ یا VDI چیست
در واقع VDI را می‌توان جز جدیدترین تکنولوژی های بازپسین به آمار آورد برای اطلاعات بیشتر درباره مجازی سازی دسکتاپ اینجا را کلیک کنید که این امکان را برای شما به ارمغان می‌آورد که سیستم عامل یا نرم افزار خویش را در هر فضا و زمانی و با هر دستگاهی با به کارگیری شبکه در کمر بستن داشته باشید. شیوه پیشه به این چهره است که شما با رابطی که می‌تواند حتی تلفن هوشمند شما باشد به سرور ریموت زده و تصویر سیستم عامل و یا نرم اسباب خویش را با کیفیت بی اندازه اخذ می‌کنید و با آن شغل می‌کنید و تمام پردازش بر روی سخت افزاری است که تصویر را به شما ارسال می‌کند.

Horizon View چیست؟

 

حال که با مفهوم مجازی سازی دسکتاپ یا VDI آشنا شدید و یک دید کلی از آن دارید وقت آن رسیده که با زیر ساختی که کمپانی VMware برای این هدف تعبيه کرده است آشنا شوید.

Horizon View اسم نرم افزاری است که برای این هدف ساخته شده است که شما دسکتاپ و یا نرم افزار های خویش را به چهره مجازی در کمر بستن داشته باشید و متعلق به در هر محیط‌ و زمانی و با هر دستگاهی آز آن کاربرد کنید.

اجزا برپایی دهنده Horizon view

 

در این تقدیر با اجزای برپایی دهنده نرم افزار Horizon View آشنا می‌شوید اجزایی که فهیمدن مفهوم آن‌ها برای فهم بهتر این پایین ساخت بایسته است .

 

vCenter چیست
یک سرور مرکزی برای مدیریت هاست های موجود در داده سنتر می‌باشد که یکی از پاره ها ساختن دهنده محصول VMware vSphere می‌باشد.

به نوعی می‌توان vCenter را هوشمند ساز مجازی ساز سرور دانست . سرور Horizon View Connection Server که در پیوستگی با آن آشنا می‌شوید برای پیوستگی با مجازی ساز سرور و دسترسی به ماشین های مجازی از این سرور بهره‌گیری می‌کند.

View Connection چیست
براي پیوندیدن کاربرها و اعتبارسنجی آنها با اکتیودایرکتوري و هدایت کاربران بر اساس درخواست آنها به دسکتاپ های مناسب عمل می نماید. این redirect کاربر می تواند به سمت یک دسکتاپ مجازی، دسکتاپ فیزیکال و یا ترمینال سرور باشد. همچنین پرتالی تحت وب براي مدیریت بستر VMware VDI برپایی می نماید که تقریبا تمام کارها را ما از راه همین کنسول سپریدن می دهیم.

View Replica در نرم افزار Horizon View
این سرور زمانی نصب می‌شوذ که ما می‌خواهیم برای Connection Server قابلیت های HA و یا Load Balancing را داشته باشیم.

View Security چیست
این سرور زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ما بخواهیم از بیرون از سازمان و از طریق اینترنت به دسکتاپ های مجازی خود درون سازمان دسترسی داشته باشیم.

View Composer چیست

 

این سروردر کنار vCenter Server و یا به چهره مجزا نصب می شود. سرشت کار Composer ساخت چندین و چند دسکتاپ مجازي با به کارگیری linked-cloneاز ایمیج اصلی می باشد. این clone بر بنیاد یک ماشین مجازی parentساخته می‌شود. View composerبه شدت مصرف دیسک برای تخصیص ماشین های مجازي را ذیل می آورد

View Agent چیست
بر روي تمام ماشین هاي مجازي، سیستم هاي فیزیکی نصب می شود و به آنها دستور می دهد الی بدست Viewمدیریت شوند. این agent قابلیت هایی مثل مانیتورینگ اتصالات، virtual printing، USB Supportو … را فراهم می‌کند

VMware View Client چیست
برنامه اي است که بر روی دسکتاپ کاربر نصب می‌شود و پل ارتباطی بین View Connection سرور و کاربر است. بعبارتی شما بوسیله ي این برنامه به دسکتاپ مجازي خود متصل می شوید. ViewClient قابلیت نصب بر روي پلتفرم هاي لینوکس و مک و ویندوز را دارد

در واقع این برنامه بر روی زیرو کلاینت ها نیز وجود دارد و وابستگی کاربر پشت سیستم با دسکتاپ مجازی اش را فراهم می‌کند.

View Persona Management در نرم افزار Horizon View

 

محافظت از پروفایل کاربران را برعهده دارد. سازوکار کاری این قابلیت بدین چهره است که یک منبع اصلی با اسم repository هستی دارد که پروفایل کاربران به صورت داینامیک با این منبع سینک می شود پروا داشته باشید که این repository در جایی درون شبکه هستی دارد که به صورت remote به آن متصل شده و پروفایلها سینک می شود. Persona management در هنگام لاگین کاربر فقط فایل هایی که باره احتیاج است مثلuser registryرا دانلود می نماید. وقتی کاربر و یا یک برنامه به فایل هاي دیگری بیچارگی دارد سریعا این فایلها به درون پروفایل کاربر منتقل شده و اجرا می‌شود. این الگوریتم عملکرد و تاثیر بالاتر و بهتري نسبت به roaming profile ویندوز فراهم می نماید بنابراین بهتر است با roaming ویندوز باره قیاس قرار نگیرد.

VMware ThinApp چیست
ThinApp تدبیر مجازي سازي برنامه ها در VMware است.

این قابلیت را به شما می دهد که بدون نصب برنامه به روش هاي باستانی با اجراي یک فایل بر روی بستر مجازی خود اپلیکیشن را اجرا کرده و اصلا نگران دگرگونی ها ویرانگر و ناخواسته بر روي ویندوز خویش نباشید.

Remote Desktop Services Hosts یا RDSH چیست
RDS فارغ از مجازي یا فیزیکی بودن، سروری است که برنامه ها و session دسکتاپ ها را برای کاربران فراهم می نمایید. در ،View یک RDS هاست سروري است که رول Microsoft Remote Desktop Services بر روی آن نصب شده است و View Agentمربوط به Horizonهم بر روي این سرور Install شده است. وقتی این Agent را بر روي سرور نصب می کنید کاربران با استفاده از پروتکل PCoIP می توانند متصل شده و از Sessionها و Application ها موجود بر روي این سرور کاربرد نمایند.

PCoIP چیست

 

PCoIP پروتکلی است که به طور خلاصه شرایطی را ایجاد می کند که کاربر برای گرفتن ریموت خویش عکس، صدا و ویدئو را به بهترین و بهینه ترین حالت را تجربه کرده و کمترین میزان پهنای باند را نیازداشته باشد.

شرکت VMware پروتکل جدیدی را نیز معرفی کرده است که با بهینه سازی هایی نسبن به PCoIP همرا است که با اسم Blast شناخته می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: